Nazwa |
Ruch |
Walka |
Siła |
Obr |
Atak |
Rany |
Odwag |
Potęg |
Wola |
Przez |
Koszt |
Suladan - Lord Wieży |
6''/14cm |
5/4+ |
4 |
5 |
3 |
3 |
5 |
3 |
3 |
1 |
90 |
Dowodzenie;
Koń 10pkt; Łuk 5pkt |
Hasharin |
6''/14cm |
5/3+ |
4 |
4 |
3 |
2 |
4 |
1 |
1 |
3 |
90 |
Nadnaturalna zwinność; Niewidoczne poruszanie się; Zguba Królów; Dmuchawka; Sztylety rzucane; Zatrute Ostrza
|
Wojenny Mumak z Haradu |
8''/20cm |
4/- |
9 |
7 |
3 |
10 |
2 |
- |
- |
- |
275 |
Wzbudza strach; Zbrojone kły 20pkt |
Howdah |
Siłą: - Obrona: 9 Wytrzymałość: 5 Zasięg: - |
Wódz Haradrimów |
6''/14cm |
4/- |
4 |
5 |
2 |
2 |
4 |
2 |
1 |
1 |
Włócznia; Zbroja; Mahud 25pkt |
Wódz Haradrimów |
6''/14cm |
4/4+ |
4 |
5 |
2 |
2 |
4 |
2 |
1 |
1 |
45 |
Broń Ręczna; Zbroja; Koń 10pkt; Łuk 5pkt; Lanca 5pkt; Włócznia 1pkt |
Jeźdźcy Haradrimów |
6''/14cm |
3/4+ |
3 |
4 |
1 |
1 |
3 |
- |
- |
- |
11 |
Zatrute Strzały; Łuk; Zbroja; Sztandar 25pkt; Lanca 1pkt |
Koń |
10''/24cm |
0 |
3 |
4 |
0 |
1 |
3 |
- |
- |
- |
Wojownicy Haradrimów |
6''/14cm |
3/4+ |
3 |
4 |
1 |
1 |
3 |
- |
- |
- |
5 |
Zatrute Strzały; Zbroja; Sztandar 25pkt; Lanca 1pkt; Łuk 1pkt |
Opis |
|
Dmuchawka |
Zasięg: 12"/28cm; Siła: 2; Ograniczenie ruchu: do polowy; Zatruta - patrz 'Zguba Królów'. |
Dowodzenie |
Bohater posiada niezwykle zdolności przywódcze, to tez zasięg jego
umiejętności dowodzenia jest zwiększony do 12"/24cm. |
Howdah |
Zaraz po rozstawieniu jednostek możesz umieścić w Howdah do 12 wystawionych Wojowników Haradrimów, doradza
się uzbrojenie ich w Łuki, niestety nie mogą być oni bohaterami. |
Magia i Mumak |
Mumak jest ogromny, z tego powodu jest całkiem odporny na
działanie wszystkich zaklęć wpływających na umysł itp.. Jedyne zaklęcia
działające na Mumaka to takie, które zadają bezpośrednie obrażenia. Zaklęcia kontroli
mogą natomiast zostać rzucone na powożącego Mumakiem, jeżeli on nie odeprze
zaklęcia można kontrolować Mumaka poprzez jego powożącego. Gdy na jeden z modeli w Howdah zostanie rzucony czar 'Uderzenie Mocy' gracz
zła rzuca k6. Na 1-3 model został tylko powalony, na 4-6 zalecie wyrzuca go z Howdah. Otrzymuje wówczas dodatkowo
obrażenia od upadku. |
Nadnaturalna zwinność |
Hashshashin jest niezwykle sprawny, zwinny i spostrzegawczy, potrafi
schodzić z linii nawet wielu ciosów jednocześnie, zawsze znajdując miejsce na unik.
Dzięki tym zdolnościom nie może on nigdy zostać osaczony pod warunkiem, ze nie
został powalony. |
Niewidoczne poruszanie się |
Hashshashin poznał tajniki skrytobójstwa, dzięki czemu potrafi
poruszać się niezauważony po wszystkich rodzajach terenu. Jest on zawsze niewidoczny dla przeciwnika oddalonego o
więcej niz. 6"/14cm. |
Panika |
Pomimo swych rozmiarów Mumakile to płochliwe stworzonka.;; Za
każdym razem, gdy - Mumak odniesie ranę, Howdah zostanie zniszczone, lub nie pozostanie ani jeden Haradrim w Howdah - Mumak musi
zdać test Odwagi, jeżeli nie zda wpada w Panikę. Należy wykonać osobny test dla
każdego zdarzenia osobno. Np. Gdy Mumak straci 3 Rany w wyniku walki musi trzykrotnie
zdać test Odwagi.;; Gdy Mumakil wpada w Panikę lepiej zejdź mu z drogi. Panika ujawnia
się na początku następnej rundy. Podczas paniki Mumak porusza się na normalnych zasadach.
Różnica polega na tym, ze gracz nie może w żaden sposób zatrzymać Mumaka oraz nie ma
wpływu na kierunek, w którym Mumak pobiegnie. Kierunek wybiera przeciwnik..
Można w ten sposób spowodować, ze Mumak opuści pole bitwy schodząc ze stołu (cala podstawka).;; Gdy Mumak 'wpadnie' na innego Mumaka oba stwory
otrzymują trzy trafienie z Siłą 9.;; Gdy Mumak panikuje Haradrimowie w Howdah nie
mogą się poruszać ani strzelać, gdyż trzymają się czego mogą, by nie wypaść. Gdy Mumak panikuje Haradrimowie w Howdah nie mogą się poruszać ani
strzelać, gdyż trzymają się czego mogą, by nie wypaść. Za każdego rzuć k6, na 1
wypadającego z Howdah. Bohaterowie mogą wydawać punkty Potęgi, by zmienić wynik tego rzutu.;; Gdy Mumakil skończy
panikować powraca pod kontrole gracza.;; Jeżeli przeciwnik poruszy się przez Mumakiem,
może go zaatakować i w ten sposób anulując panikę. |
Ruch i Tratowanie |
Aby poruszyć Mumaka ustaw go w wybranym kierunku (sojusznicy
zostaną przesunięci, gdy ustawiasz Mumaka).; Po wybraniu trasy przemieść go po
linii prostej na pełny Ruch, ignorując wrogie strefy kontroli. Gdy zetknie się on podstawka z wrogimi modelami,
każdy z nich otrzymuje 3 trafienie z Siłą 9. W wypadku jeźdźców zarówno wierzchowiec jak i
jeździec otrzymują po 3 trafienia. Jeżeli ktoś przetrwa tratowanie może
kontynuować walkę w fazie walki, a Mumak się zatrzyma, by walczyć. Jeżeli nie Mumak
pójdzie dalej tratując pozostałych. Gdy Mumak podczas ruchu trafi na sojusznicze modele
może je stratować (by kontynuować ruch) lub się zatrzymać - wybór należy do gracza.;; Mumak
może swobodnie przekraczać bariery pod warunkiem, ze nie są wyższe niz. 2"/4cm. Nie
może natomiast wspinać się, skakać, kłaść się na ziemi, ani bronić z za zasłony.; Po trudnym terenie porusza
się z połowa Ruchu. |
Strzelanie |
Wojownicy Haradrimów mogą strzelać, gdy znajdują się w Howdah. Pomimo tego, ze Mumak
się porusza, strzelcy są traktowani jakby się nie ruszali i mogą strzelać dowoli.;
Należy zwrócić uwagę na fakt, ze odległość mierzymy od modelu, który strzela nie od podstawki Mumaka. Dotyczy to
również modeli strzelających/rzucających zaklęcia do Haradrimów w Howdah.;; Wrogie modele
mogą zawsze strzelać do Mumaka lub Howdah gdy go widza. Za cel można również
obrać każdego Haradrima, pod warunkiem, ze jest widoczny. Howdah zawsze zapewnia
ochronę wojownikom w środku i jest traktowany jak przeszkoda na drodze pocisku.; Ze
względu na to, ze Mumak jest wysoki można strzelać do Howdah i znajdujących się
wewnątrz wojowników nawet, gdy sam Mumak jest zaangażowany w walkę wręcz.;; W wypadku strzelania z machin
oblężniczych Mumak, Howdah i Haradrimowie są traktowani jako osobne cele, które
znajdują się nie dalej niz. 6"/14cm od siebie (mimo, ze tak naprawdę jest inaczej). |
Sztylety rzucane |
Zasięg: 6"/14cm; Siłą: 3; Ograniczenie ruchu: brak; Zatrute - patrz 'Zguba Królów'. |
Walka z Mumakiem |
Mumak walczy na normalnych zasadach, pomijając to co zostanie lub
zostało napisane w pozostałych zasadach specjalnych.; Dowódca nie może wydawać punktów
potęgi, by wpłynąć na wyniki rzutów Mumaka.;; Gdy Mumak szarżował i wygra walkę wszyscy wrogowie
zostają powaleni, dotyczy to również jazdy i potwornych wierzchowców, nawet gdy oni
również szarżowali na Mumaka w tej samej turze.; Sam Mumak nie może nigdy zostać powalony, nawet przez innego Mumaka!;; Gdy Mumak przegra
walkę nigdy się nie cofa, robią to wrogie modele, zaraz po tym jak wyprowadza swoje ataki przeciwko Mumakowi.; Wojownicy
znajdujący się w Howdah nie biorą udziału w walce. |
Zasady specjalnie |
Zarówno Mumak, jak i modele znajdujące się na nim w Howdah automatycznie
zdają wszystkie testy strachu, nie ma jak siedzieć na grzbiecie bestii wielkości
wieży. Jedyny wyjątek to testy Paniki, które Mumak musi niestety zdawać.;; Dowódca
może wydawać punkty Potęgi by wykonywać heroiczne akcje (ruch, strzelanie itp.), lecz
obejmują one tylko Mumaka i wojowników znajdujących się w Howdah. Mumak niestety nie
może dokonać heroicznej walki.; Działania innych bohaterów, nie znajdujących się na Mumaku nie maja na
Słonika wpływu.;; Dodatkowo Mumak oddziałowywuje na pozostałych sojuszników jak sztandar, niestety sam nic nie zyskuje nawet jak znajduje
się w zasięgu innego sojuszniczego sztandaru. |
Zatrute Strzały |
Groty strzał Haradrimów są zawsze pokryte trucizna.; Powoduje ona, ze gdy po udanym trafieniu, podczas rzutu na zranienie wypadnie 1,
Haradrim musi przerzucić ta kostkę. |
Zguba Królów |
Zguba królów to niezwykle silna trucizna, Hasharin pokrywa nią cala swoja broń, bez
wyjątku.; Za każdym razem, gdy trafi wroga (czy to w walce wręcz, czy pociskiem) i nie uda mu
się go zranić musi przerzucić rzut na zranienie. |
Żywa wieża oblężnicza |
Gdy Mumak zetknie się podstawka ze ścianą, brama lub inna fortyfikacja
działa jak żywa wieża oblężnicza - modele znajdujące się w Howdah (poza dowódca)
mogą się przemieścić na blanki na takich samych sadach jakby schodzili z wieży.;; Ponadto Mumak
działa jak bardzo skuteczny taran. Po zetknięciu się z fortyfikacja zadaje jej trzy trafienia z
Siłą 9, jednak gdy cel posiada Wytrzymałość 9 lub 10 Mumak również otrzyma trafienie z
Silą 9.;; Mumak może jednocześnie atakować fortyfikacje i walczyć wręcz. Jednak nie
może atakować modeli znajdujących się na blankach. |